PDA

Vis full versjon : Å kjøpe et oppussingsprosjekt

Iline
19-09-07, 07:22
Er det noen som har gjort det?
Og vil dele noen erfaringer? Ble det dyrere enn dere hadde beregnet? Mer arbeid? Ble dere fornøyde?

Jeg har nemlig funnet et hus, som jeg trooooor jeg har lyst på. Har ikke vært på visning ennå, så jeg er jo ikke sikker. Men dette er altså et 100% oppussingsobjekt.
Jeg har litt lyst til å gjøre det sånn, for da får jeg det som jeg vil (kremt; som vi vil :skrape: )
Vi kommer aldri å ha råd til å bygge hus i de områdene vi vil bo, så da må det vel være en god idé å kjøpe noe gammalt og stygt?

Eller?

4jenter
19-09-07, 07:41
Bor i et nå og sier bare :gaah: , og mannen min er snekker og har drivi for seg selv.
Mulig det som er problemet, jeg for min del gjør det aldri igjen.
Jeg kom fra et nytt hus og til denne rønna, men er dere flinke selv til å stå på og kan gjøre en del selv er det sikkert flott.

Men jeg ville nok hat med noen som har litt peil for å se på huset og kan vite litt ca hva ting koster, mannen min har vært med mange han og det har mange gjort lurt i for å si det sånn.

Venus
19-09-07, 07:46
Iline skal du flytte fra den koselige gaten? *kjøper huset til Iline og flytter til Bergen*

Kan jeg få se link forresten? :blafre:

Jeg og gubben kunne ikke kjøpt et totalt oppussingsprosjekt siden vi er ganske håpløse når det gjelder slikt arbeid. Men jeg ahr jo en drøm om å pusse opp et fint gammelt hus og få det akkurat slik jeg selv vil......helst et gammelt hus i Bergen. Så viss dere er litt handy og flinke, så synes jeg dere skal gå for det ;)

elc
19-09-07, 07:55
Første leiligheten vi kjøpte var dødsbo og oppussingsobjekt. Tok alt bortsett fra badet - dvs. byttet ut møblene, do og til dusj men ikke flislegging eller sånne ting. brukte 2 1/2 mnd på det og aldri mer....

Iline
19-09-07, 07:57
Iline skal du flytte fra den koselige gaten? *kjøper huset til Iline og flytter til Bergen*

Kan jeg få se link forresten? :blafre:

Jeg og gubben kunne ikke kjøpt et totalt oppussingsprosjekt siden vi er ganske håpløse når det gjelder slikt arbeid. Men jeg ahr jo en drøm om å pusse opp et fint gammelt hus og få det akkurat slik jeg selv vil......helst et gammelt hus i Bergen. Så viss dere er litt handy og flinke, så synes jeg dere skal gå for det ;)

Se prikk ;)
Vi trenger litt større plass, og den "nye" gaten er like koselig.
Hvis vi hadde kjøpt det, så må vi jo gjøre alt med en gang. Ikke litt og litt, det går ikke. Både mannen og svigerfar og en svoger er veldig handy og flinke på sånne ting. I tillegg er alle tre elekrtikere av utdannelse. :knegg:

Jeg har ikke fremmet forslaget for mannen ennå, om dette huset, men vi har snakket om å kjøpe noe ræl og gjøre det på vår måte.
Dette huset ser perfekt ut i så måte. :lykkelig:

Venus
19-09-07, 08:02
Nemmen ååååååå, det må dere kjøpe :hyper:
Akkurat slikt drømmehus jeg vil pusse opp om jeg hadde hatt noen oppussingsgen...
Og jeg må flytte til Bergen *savne*

4jenter
19-09-07, 08:03
Se prikk ;)
:skrape:

Iline
19-09-07, 08:05

:bukett:

4jenter
19-09-07, 08:08
:bukett:
En intern feil har oppstått

:gaah:

selma
19-09-07, 08:08
Få se bilde da Iline:loveshow: Har dere ikke råd til å bygge nytt så er det jo bare alternativ til å kjøpe brukt. Men jeg hadde vurdert alternativet å kjøpt et hus der det ikke trenger fullstendig renovering. Mye lettere å kjøpe et hus som bare trenger et malingstrøk her og der fordi de som budde der før hadde dårlig smak :fnise: Kjøper du et hus hvor både bad, kjøkken, drenering, bytte tak, skifte gulvog kanskje nye veggplater og tapeter. kanskje nye vindu og bordkledning må skiftes osv....Det blir som regel dyrere enn man tror med et slikt hus ;)

Uansett lykke til :klemmer:

Hvor gammelt er huset ?

Vi kjøpteet hus fra 70 tallet og var heldig med at badet og kjøkkenet hadde blitt skifta ut for noen år tilbake ....pluss taket;) Så vi hadde bare malingsarbeid og la nytt gulv på alle rom. Men alikevel var det mye arbeid

4jenter
19-09-07, 08:11
:gaah:
Fant ut av det, og det var jo koslig da.
Synes de var sparsomme med bilder da:gaah: , men har dere mulighet så ta med noen som har peil.

Iline
19-09-07, 08:12
Få se bilde da Iline:loveshow: Har dere ikke råd til å bygge nytt så er det jo bare alternativ til å kjøpe brukt. Men jeg hadde vurdert alternativet å kjøpt et hus der det ikke trenger fullstendig renovering. Mye lettere å kjøpe et hus som bare trenger et malingstrøk her og der fordi de som budde der før hadde dårlig smak :fnise: Kjøper du et hus hvor både bad, kjøkken, drenering, bytte tak, skifte gulvog kanskje nye veggplater og tapeter. kanskje nye vindu og bordkledning må skiftes osv....Det blir som regel dyrere enn man tror med et slikt hus ;)

Uansett lykke til :klemmer:

Hvor gammelt er huset ?

Vi kjøpteet hus fra 70 tallet og var heldig med at badet og kjøkkenet hadde blitt skifta ut for noen år tilbake ....pluss taket;) Så vi hadde bare malingsarbeid og la nytt gulv på alle rom. Men alikevel var det mye arbeid

Det er et hus fra 1800-tallet. :knegg:
Jeg vet ikke hvor mye som må fikses av huset (vegger/tak osv), men det får mannen sjekke. Han har jobber som eiendomsmegler, og vet hva han skal se etter/hvem han skal spørre til råds.

Vi har jo sett på ting som bare må males osv. Det huset vi har nå var sånn. Og det har endt med at vi irriterer oss grønne over alt som vi har lyst til å gjøre fordi det ikke er helt vår smak. Badet, for eksempel er helt greit, men jeg liker det ikke. Samme med kjøkkenet.
Men det blir for dumt å bruke masse penger på det fordi det ikke er helt vår smak. Derfor vil jeg gjerne kjøpe noe som jeg må gjøre noe med.

Bilder kommer evt. hvis vi kjøper. ;)

toblerone
19-09-07, 08:46
Så lenge reisverket er helt, intakt og ikke fuktig, så slipper du i hvertfall litt billigere unna.
Vi har pusset opp et stort hus fra tidlig 1900 tall. (Feriehus på vestlandet) Skallet var fint og tørt - så vi rev ned alle tapene ( utrolig mange lag :jaw ) og skrelte oss innover. La nytt panel, som vi malte og slipte de originale tregulvene. Nye vinduer måtte settes inn (det er ganske dyrt - til det huset, betalte vel 5000 for vinduet, og vi hadde 23 av de) Måtte ha nytt elektrisk anlegg, kom på ca 110 000, med alt inludert. Nytt kjøkken, nytt bad.Isolering i gulv mellom kjeller og første etasje Dreenering rundt huset, for det var litt fukt i kjellleren ( pass på det)
Taket var flott, så der har vi ikke gjort noe.
Noe flikking gjenstår, jeg prøver å bevare det originale panelet i hallen. Men alt i alt til nå, så har vi brukt ca 400 000 kroner .....

mammanina
19-09-07, 08:54

Iline
19-09-07, 09:08

Hva er det du skraper etter? :knegg:

Ambi Valente
19-09-07, 09:11
:skrape: også littegrann......:blafre:

Men, et hus fra 1800-tallet kan jo bli et svært egenartet og spesielt hus etter måneder og år med iherdig innsats, og det finnes vel knapt et nytt hus som kan matche det. Det er et veldig krevende kjøp med tanke på innsatsen det krever, men har man et godt og kjærlig (og stabilt) forhold, så burde det ikke være noe problem.:knegg:

mammanina
19-09-07, 09:16
Hva er det du skraper etter? :knegg:

jeg er nysgjerrig. :knegg:

mammanina
19-09-07, 09:17
er du ikke redd for spøkelser i et så gammelt hus da? :knegg:

Iline
19-09-07, 09:20
er du ikke redd for spøkelser i et så gammelt hus da? :knegg:

Næsj, vi har et like gammelt hus nå, og det er ikke noe ekkelt her.
Men i gamle-leiligheten, deriomt! :skremt:
Vi bodde i en helt ny leilighet, som var bygget på en gammel, gammel tomt, og bygget opp huset i samme stil som tidligere.
Der var det stadig noe som kom og gikk i dørene. *grøss*

mammanina
19-09-07, 09:20
åå det så skikkelig koselig ut der.
Der kunne jeg gjerne tenkt meg å bodd også.

mammanina
19-09-07, 09:21
Næsj, vi har et like gammelt hus nå, og det er ikke noe ekkelt her.
Men i gamle-leiligheten, deriomt! :skremt:
Vi bodde i en helt ny leilighet, som var bygget på en gammel, gammel tomt, og bygget opp huset i samme stil som tidligere.
Der var det stadig noe som kom og gikk i dørene. *grøss*

:skremt:

Ambi Valente
19-09-07, 09:34
åå det så skikkelig koselig ut der.
Der kunne jeg gjerne tenkt meg å bodd også.
Jeg også, etter at Iline og Iline-mannen har pussa opp!!:knegg:

mammanina
19-09-07, 09:44
Jeg også, etter at Iline og Iline-mannen har pussa opp!!:knegg:

hehe ja, det hadde vært digg. da hadde det vært skikkelig stilig og bra gjenomført. også hadde det vært den veien og rimelig sentralt.
kan jeg få huset når det er ferdig iline? :blunke: :flirt: :flirt: :flirt: :flirt: :flirt: :flirt:

Iline
19-09-07, 09:47
hehe ja, det hadde vært digg. da hadde det vært skikkelig stilig og bra gjenomført. også hadde det vært den veien og rimelig sentralt.
kan jeg få huset når det er ferdig iline? :blunke: :flirt: :flirt: :flirt: :flirt: :flirt: :flirt:

Så bra at dere tar gledene få forskudd! :knegg:
Jeg har ikke en gang nevnt det for mannen, så jeg vet ikke helt hvordan det går.
Men jeg vil, og det er jo det viktigste. :giggle:

mammanina
19-09-07, 09:54
Så bra at dere tar gledene få forskudd! :knegg:
Jeg har ikke en gang nevnt det for mannen, så jeg vet ikke helt hvordan det går.
Men jeg vil, og det er jo det viktigste. :giggle:

hehe det er jo det viktigste. og en kones ønsker er jo det viktigste. :knegg:

Annepanne
19-09-07, 10:11
Du bør være 100% sikker på at mannen din faktisk liker å pusse opp. Det gjør nemlig ikke min - og det synes. *klok av skade*

Venus
19-09-07, 10:12
Du bør være 100% sikker på at mannen din faktisk liker å pusse opp. Det gjør nemlig ikke min - og det synes. *klok av skade*
:knegg:

MI.
19-09-07, 10:29
:flirt2: Jeg og vil se.

Ayesha
19-09-07, 10:53
Min bror og samboeren kjøpte et som måtte pusses opp alle rom. De skiftet tak i stuen, ny tapet og pusset ned og lakket gulv. Malte. Nytt kjøkken (gulv, tapet og selve kjøkkenmøblene), totalrenovasjon av bad, flyttet varmtvannsbereder (altså en del rørleggerarbeid) osv. Nå kan de flytte inn i dag, etter å ha holdt på i halvannen mnd. Da er kjøkken, bad, deres soverom og stuen klar. resten tar de når de bor der. Tror ikke det har kostet mer enn de regnet med. Men en del hundretusen blir det. Bare badet er på over 100 000. Og da har de kjentfolk til å flislegge, så de betaler mindre.

Men JEG ville gjort det. Du får det akkurat som du vil ha det. Men må jobbe hardt med det. Ellers blir det et irritasjonsmoment. Regn med å være sliten noen måneder.

Ayesha
19-09-07, 10:53
Kan jeg få se forresten?

Solstråle.
19-09-07, 11:21
Er det noen som har gjort det?
Og vil dele noen erfaringer? Ble det dyrere enn dere hadde beregnet? Mer arbeid? Ble dere fornøyde?

Jeg har nemlig funnet et hus, som jeg trooooor jeg har lyst på. Har ikke vært på visning ennå, så jeg er jo ikke sikker. Men dette er altså et 100% oppussingsobjekt.
Jeg har litt lyst til å gjøre det sånn, for da får jeg det som jeg vil (kremt; som vi vil :skrape: )
Vi kommer aldri å ha råd til å bygge hus i de områdene vi vil bo, så da må det vel være en god idé å kjøpe noe gammalt og stygt?

Eller?
Vi kjøpte først en leilighet som vi måtte pusse opp fra gulv til tak, trivdes ikke der. Så når siste lista var satt på plass 10 min før visningen 1år etter vi startet å pusse opp.
Så skjøpte vi oss et hus som vi måtte lage nytt bade, pusse opp alle rom, nytt kjøkken og vi skal nå lage inngangsparti. Inngangen vår er rett i gangen og der kommer trappa ned fra 2 etg.
Alt koster og alt tar TID. Vi har bodd her litt over 4 år(trur jeg el så er det 5). Vi mangler masse lister og masse plukk arbeid. Skulle ønske vi hadde hatt muligheten å pusse opp ferdig før vi flyttet inn og at vi hadde drøyd med barn til vi er ferdig.
Vi har brukt mye penger, men hadde nok brukt mere om ikke mannen hadde vært elektrikker og ganske flinik til det meste. Og vi har spart masse penger på at kopisene til mannen har gjort ting for oss og han har hjulpet dem. Vi har kjøpt tjenester 100% når det gjelder kloakkrør, vannrør og flisearbeid.

Men nå vill vi pusse opp stua, men synes vi må bli ferdig rundt før vi kan starte på ny runde:knegg:

Har ikke helt oversikten på hva vi har brukt men et sted mellom 200.000 og 300.000 er jeg sikker på. Vi hadde ikke noe råte, alt var fint. Vi er også alveis på vinduskift, og de koster flesk de også.

Vi kommer IKKE til å gjøre det igjen.

4jenter
19-09-07, 11:58
Ja da er vi to.:gaah:

Runa
19-09-07, 12:52
Kan jeg også få se Iline? :blafre:

Vi kjøpte et oppussingsprosjekt for noen år siden, enebolig. Vi rev alt ut til ytterveggene, la nytt elektrisk, nye rør, isolasjon, vegger, gulv, tak, lister, vindu, fliser, kjøkken, bad, trapp, ja ALT!

Mannen gjør det meste selv, han hadde fagfolk til å koble elektrisk (la ledningene selv men de koblet det på hoved strømmen og det nye sikringsskapet), og rørlegger som koblet på rørene (la også rørene selv bareden siste koblingen de gjorde). Har en kompis som er flislegger/murmester som la all flisene svart.

Tror vi brukte mellom 800 000 -1 000 000 kr på oppussingen. Og da er prisen på selv huset utenom.

Vi slapp å skifte tak og bordkledning, det var vel det eneste hehe :knegg: .. Ja og så bygde vi en diger veranda satte inn heve/skyve dør, malte hus og garasje og slike ting før vi solgte det før et år siden.

Og jeg skal ALDRI mer kjøpe et oppussing objekt! Men det er fordi jeg fortsatt husker hvor lei jeg var... :knegg:

Nå holder vi på å bygge nytt hus, og skal omtrent ikke gjøre noe selv! :D Deilig!

Uglesett
19-09-07, 13:19
Du kan kjøpe huset vi leier i. Jeg lover deg at her er det mye å gjøre. Og da får vi kanskje noen huseiere som får fingeren ut. :knegg:

Her er ingen spøkelser heller, bortsett fra mamma da og hun følger bare etter meg og familien min så hun trenger du ikke være redd for. :blafre:

Iline
19-09-07, 13:21
Du kan kjøpe huset vi leier i. Jeg lover deg at her er det mye å gjøre. Og da får vi kanskje noen huseiere som får fingeren ut. :knegg:

Her er ingen spøkelser heller, bortsett fra mamma da og hun følger bare etter meg og familien min så hun trenger du ikke være redd for. :blafre:

"Litt" for langt nord, ellers takk. :knegg:

Uglesett
19-09-07, 13:27
"Litt" for langt nord, ellers takk. :knegg:

:mumle:

Lykkeliten
19-09-07, 14:01
Jeg kommer aldri til å gjøre det igjen. I alle fall ikke med denne gubben. :knegg:
Nei, vi kommer nok til å bygge hus når vi får råd, men aldri skal jeg pusse opp noe gammel igjen.

Runa
19-09-07, 15:44
Får bare opp at det er en intern feil når jeg trykker på linken... Hva gjør jeg da? :dom:

cormatic
19-09-07, 15:59
Den leiligheten vi bodde i før var ett totalt oppussingsobjekt. Skiftet ut alt. Rev ned alle vegger, så det var bare ytterveggene som stod igjen. Det ble ikke så veldig dyrt, for samboern hadde veldig gode rabatter på all material gjennom jobben, alt tømmerarbeid gjorde han selv, og deler av det han ikke kunne gjøre selv (som rørarbeider og fliselegging) fikk han som bonus gjennom jobben, eller så fikk han rabatter på det også. leiligheten ble knallfin, men var alt for liten for oss etter at vi fikk Benjamin (en 2 roms på 41 kvadrat er ikke mye plass når man har barn)
Fortjenesten var veldig god. Kjøpte for 565.000 i 2001 og solgte for 1.210.000 i 2004

Iline
19-09-07, 17:49
Nå har jeg snakket med mannen på telefonen, og han er helt med på tanken. :lykkelig:
Vi må jo se det, og så spørs det hvor høy prisen blir. :krysse:

HakkeBakke
19-09-07, 18:08
Sett i lys av hvor lang tid det tok å få på plass trappa der dere bor nå, vil jeg egentlig anta at det ikke ligger for dere å kjøpe et totalt oppussingsobjekt, hvis det innebærer at dere skal gjøre veldig mye selv der da...

*heller kaldt vann i årene dine*

Iline
19-09-07, 18:10
Sett i lys av hvor lang tid det tok å få på plass trappa der dere bor nå, vil jeg egentlig anta at det ikke ligger for dere å kjøpe et totalt oppussingsobjekt, hvis det innebærer at dere skal gjøre veldig mye selv der da...

*heller kaldt vann i årene dine*

Hakke! :mumle:

Jeg ser poenget ditt. :Fnis
Men dette blir litt anderledes, for her må vi jo faktisk pusse opp for å flytte inn. Vi kan ikke gå å se på ting, det må gjøres.
*optimist*

Runa
19-09-07, 18:17
DER ser jeg det! Det var bare såå sjarmerende da, midt i en brosteins gate :loveshow:
Mye jobb men det blir sikkert knall bra når dere er ferdige (hvis dere kjøper det da :knegg: ).

Hvilken stil skal du ha da Iline? Har du planer? Hehe...

Iline
19-09-07, 18:58
DER ser jeg det! Det var bare såå sjarmerende da, midt i en brosteins gate :loveshow:
Mye jobb men det blir sikkert knall bra når dere er ferdige (hvis dere kjøper det da :knegg: ).

Hvilken stil skal du ha da Iline? Har du planer? Hehe...

Har noen små planer allerede.
Mannen advarte meg om at jeg ikke måtte begynne å pakke ennå. :giggle:
I et sånnt gammelt hus så må man jo prøve å beholde den gamle stilen, samtidig som det bør være litt moderne også.
Jeg tror jeg skal vente med å legge konkrete planer til vi evt kjøper. :Fnis

Venus
19-09-07, 18:59
:hyper: Så spennende

Mogvai
19-09-07, 18:59
:blafre: Vil se!

Jeg hadde også kunne kjøpt et oppussingsprosjekt hvis jeg hadde hatt penger til å sette bort mye av jobben med å pusse det opp :knegg:
Nå har jeg ikke sett det, men en tanke er jo å ta med seg en fagperson på visning for å forsikre dere om at reisverk osv er i orden, ikke fuktskader osv osv.

OB*
19-09-07, 19:12
Jeg se? :blafre:

Og jeg vil på en måte si meg enig i hakke :skrape:

Vi har pusset opp jevnt og trutt siden 2001 da vi flyttet inn. Har vel svidd av endel kroner siden den gang ja. Og enda har vi ikke tatt kjøkken og bad. Bruker vel en 60 til 70 000 minst i året på kjipe ting som skifte av terrassedør, maling av hus, bytte styring på oljefyr osv osv... Det suuuuger penger. I tillegg kommer alt det andre av utgifter et hus drar med seg. Enda dette huset ikke var det jeg vil definere som et oppussings objekt engang.

Dere MÅ like det, og dere MÅ innse at dette tar forferdelig masse tid. Fra dere som par og lille snuppa. Og dere må ha nok penger til å leve ved siden av husoppussing også. Ta ferier, besøke venner, shoppe og denslags.

Vi totaloppusset en leilighet før vi flyttet hit og det var veldig krevende. Og det er ikke bare moro å innhente vennetjenester i fleng og kanskje ikke ha noe spesielt å bidra med i retur.

Iline
19-09-07, 19:18
Jeg se? :blafre:

Og jeg vil på en måte si meg enig i hakke :skrape:

Vi har pusset opp jevnt og trutt siden 2001 da vi flyttet inn. Har vel svidd av endel kroner siden den gang ja. Og enda har vi ikke tatt kjøkken og bad. Bruker vel en 60 til 70 000 minst i året på kjipe ting som skifte av terrassedør, maling av hus, bytte styring på oljefyr osv osv... Det suuuuger penger. I tillegg kommer alt det andre av utgifter et hus drar med seg. Enda dette huset ikke var det jeg vil definere som et oppussings objekt engang.

Dere MÅ like det, og dere MÅ innse at dette tar forferdelig masse tid. Fra dere som par og lille snuppa. Og dere må ha nok penger til å leve ved siden av husoppussing også. Ta ferier, besøke venner, shoppe og denslags.

Vi totaloppusset en leilighet før vi flyttet hit og det var veldig krevende. Og det er ikke bare moro å innhente vennetjenester i fleng og kanskje ikke ha noe spesielt å bidra med i retur.

Du og Hakke, altså! :girlfight:
Neida, jeg ser poenget deres.
Men, som sagt, dette blir alt med en gang-opplegg. Vi må legge en plan, og gjøre det i henhold til planen.
Gjør vi det, så kan jeg ikke se at det blir værre enn å bygge et hus? Det er jo mye arbeid det også?

OB*
19-09-07, 19:21
Jepp sikkert mye jobb det også. Har hørt at endel forhold knaker grundig når de bygger hus også...

*sorry*

Iline
19-09-07, 19:22
Jepp sikkert mye jobb det også. Har hørt at endel forhold knaker grundig når de bygger hus også...

*sorry*

:girlfight:
Vårt forhold er rock solid! så det, så! :snurt:

OB*
19-09-07, 19:24
Sorry X 2 Men å juge ville jo ikke vært særlig snilt av Hakke og meg vel??

:blafre:

MI.
19-09-07, 19:28
En venninne som kjøpte et gammelt hus, sa til meg at man man kjøper seg arbeid. For henne var det verdt det. Hun følte hun var hjemme i det hun kom inn i huset.

OB*
19-09-07, 19:30
Tror det der er i det området jeg gikk meg bort jeg...

Iline
19-09-07, 19:41
Tror det der er i det området jeg gikk meg bort jeg...

Det kan kanskje stemme. :giggle:

Løve70
19-09-07, 20:06
:girlfight:
Vårt forhold er rock solid! så det, så! :snurt:
Det var det jeg trodde om vårt også helt til vi bygde hus ;)

Men å kjøpe et oppussingsprosjekt er sikkert fint dersom dere har råd til å betale noen for å gjøre mesteparten av jobben. Et totalrenovert gammelt hus er jo utrolig koselig....

OB*
21-09-07, 19:15
hvordan går det Iline?? Blir det huskjøp?? :hyper:

Milla Tinich
21-09-07, 19:23
Link? :blafre:

Vi sitter nå med 2 hus.. ett er et slikt renoveringsprosjekt!! Varer sikkert for eviiig :sukk:

OB*
21-09-07, 19:24
Kan du legge ut bilder av oppussings objektet snart eller?? Gjerne det andre huset også Milla. :blafre:

Milla Tinich
21-09-07, 19:34
Kan du legge ut bilder av oppussings objektet snart eller?? Gjerne det andre huset også Milla. :blafre:

:knegg: Maser du eller?? Den andre er jo det vi bor i nå da.. litt oppusing her å,men ikke så ille osm det andre :sukk:

Dropsen
21-09-07, 19:36
Jeg og eksmannen min pusset opp en hel leilighet, rev vegger og la fliser. Fy faen, aldri mer et så omfattende prosjekt. Ikke uten at jeg har penger til å betale andre for å gjøre jobben. :knegg:

Du spurte, jeg svarer. :sorry:

Jeg er forresten også nysgjerrig, kan jeg få se?

Nuttelade
21-09-07, 20:11
Jeg vil så gjerne se. :hyper:

Angelica
21-09-07, 20:28
Opp pussing prosjekt ligger nok for noen og ikke for andre.

Mannen min og jeg er ganske "like" sånn sett, vi ånder ikke for sånne prosjekter.

Vi var helt enige at og kjøpe seg et ferdig hus kontra være med på hele byggeprosessen var mer behagelig for vårt forhold. :nikker:

Bortsett fra at vi er utolmodige, bråsinte og uenige når det gjelder sånne ting, så har vi det veldig bra sammen. :knegg:

Ayesha
22-09-07, 09:31
Etter å ha sett huset, ville jeg ikke kjøpt noe sånt. Da synes jeg du har det mye finere der du bor. Strøket og alt.

Iline
23-09-07, 12:58
Etter å ha sett huset, ville jeg ikke kjøpt noe sånt. Da synes jeg du har det mye finere der du bor. Strøket og alt.

Det er jo nesten det samme strøket , da!
Men gaten her er litt koseligere, det er jeg enig i. Jeg er litt usikker på uteplassen der borte, det må vi sjekke på visningen. -Som er i morgen. :hyper:

Vi må flytte innen rimelig tid, det begynner å bli trangt her. Lille M fortjener et større rom, så enkelt er det.
Me jeg liker meg veldig godt i området, og har ikke lyst til å flytte ut av byen.
Vanskelig valg. :sukk:

selma
23-09-07, 15:09
Hadde vært atig å sett huset da :blafre: Lykke til på visning iallefall. Spennende å høre hva du sier etter å ha sett det :nikker:

Noor
23-09-07, 15:39
Jeg har ikke kjøpt noe sånt, men har to venninner som ALDRI ville gjort det igjen ;)

Jeg orker heller ikke tanken på å begynne å rive ned og pusse opp et hus, derfor har vi bodd lite og billig i en leid leilighet til vi nå har fått råd til å bygge :D Da kan vi bo her til det er ferdig der og slipper å bo oppi en byggeplass.

MEN så var det det MEN-ET :knegg: Det kommer jo også ann på hvilke andre muligheter dere har. Kan det finnes nyere hus å kjøpe? Eller det det nettopp oppussingsobjekt dere vil ha slik at dere kan gjøre masse selv på det?

Noor
23-09-07, 15:42
Og samme om man pusser opp eller bygger nytt vil det oppstå uforutsette ting som skaper ekstrakostnader.
Som feks; en vet ikke hva som gjemmer seg bak veggene og oppunder tak i gamle hus, før man river det. Kanskje må mere byttes ut enn først antatt?

Og jeg tror nok ikke det at forhold som fungerer bra før en bygger vil rakne helt av å bygge/pusse opp. Ikke hvis man er bevisst på det og jobber for at det ikke skal skje.

Vi har ikke kommet SÅ langt på huset enda, men har ikke vært et eneste problem mellom oss så langt, og jeg skjønner ikke hva det skulle være heller?
Klart, hvis jeg var hjemme alene med unger fra morgen til kveld og aldri så han ville det blitt slitsomt for meg, men vi er jo med bort til huset vi også, enten alle eller en av ungene, også har vi satt vekk alt snekkerarbeid til snekkerne så han er jo ikke der hver eneste kveld heller ;)

Vi har selv laget plate og mur, lagt spongolv på loft og satt opp pipe, og det neste vi skal gjøre er male, tapetsere, sette inn innredninger som kjøkken og bad....

Ayesha
23-09-07, 20:50
ALtså, jeg tenker litt på at jeg så et annet hus, for en million mer. I Sandviken tror jeg det var (husker ikke helt). Like stort, hvis ikke jeg tar feil, men godt holdt. Ikke nødvendig å renovere hele huset.

Jeg ville IKKE kjøpt noe så "falleferdig", når det beløpet man må bruke på å renovere det, blir like høyt sammen med kjøpesummen, som det det koster å kjøpe et fiks ferdig, klart, like sjarmerende bergenshus.

Ooo, meg og formuleringer. Oh yeah.

Iline
28-09-07, 19:12
Det ble forresten ikke noe huskjøp, for de som er intressert. :knegg:
Jeg følte meg ikke hjemme der, og så ikke noe potensiale heller.