PDA

Vis full versjon : Stillingen er besatt

Uregistrert
16-10-08, 16:45
Mannen min har søkt på en jobb og har vært en av de to som kom på intervju.
En annen kollega av han søkte på samme stillingen, men fikk ikke mail ang intervju,sikkert fordi han manglet noe vesentlig kompetanse. Derimot fikk kollegaen mail idag om at stillingen var besatt. Min mann har ikke hørt noe som helst. Hvordan skal en tolke dette??

Susanne
16-10-08, 16:54
At noen andre har fått jobben ?? Kan vel ikke tolkes på noe annet måte ?

Annepanne
16-10-08, 16:57
Jeg tenker at det fortsatt er helt åpent. Mest sannsynlig får han svar i morgen - de har nok bestemt seg for å ansette han eller den andre, og informerer derfor helt standardmessig andre søkere.

Uregistrert
16-10-08, 17:03
At noen andre har fått jobben ?? Kan vel ikke tolkes på noe annet måte ?

Jeg også tenkte det, og ble ganske skuffet. Såklart, fordi han kanskje ikke fikk jobben, men fordi han ikke hadde fått beskjed når han var en av de to som nådde så langt.
Så jeg har en sånn følelse som AnnePanne sier også.. og håper å tror at de har skrevet det til denne kollegaen fordi han er uaktuell for stillingen.

Kaneo
16-10-08, 17:18
Det er da merkelig å sende mail om at stillingen er besatt dersom ingen har takket ja? Hva om de to som er aktuelle ombestemmer seg og ikke vil ha jobben likevel?

Susanne
16-10-08, 17:22
Det er da merkelig å sende mail om at stillingen er besatt dersom ingen har takket ja? Hva om de to som er aktuelle ombestemmer seg og ikke vil ha jobben likevel?

Ja, hørtes litt rart ut ..

Uregistrert
16-10-08, 17:36
:vetikke:

Synes hvertfall det er veldig dårlig om han ikke har fått beskjed før andre søkere, siden han var en av de to.

Hovedinnlegger
17-10-08, 16:27
Idag ringte de til mannens referanse. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle gjøre det om stillingen faktisk er besatt?

Dropsen
17-10-08, 16:32
Det betyr vel bare at de har bestemt seg for at de skal velge en av de to siste?

Alva
17-10-08, 16:41
Ja, det var en snodig måte å gjøre det på.

Blånn
17-10-08, 16:42
Idag ringte de til mannens referanse. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle gjøre det om stillingen faktisk er besatt?
Det kan være at de så at den andre personens kvalifikasjoner ikke stemte i det hele tatt?

Rødhette
17-10-08, 16:46
Mannen min har søkt på en jobb og har vært en av de to som kom på intervju.
En annen kollega av han søkte på samme stillingen, men fikk ikke mail ang intervju,sikkert fordi han manglet noe vesentlig kompetanse. Derimot fikk kollegaen mail idag om at stillingen var besatt. Min mann har ikke hørt noe som helst. Hvordan skal en tolke dette??
Er det bare jeg som tenker at kanskje det er mannen din som har fått jobben?:knegg: DEt var det første jeg tenkte.

Ambi Valente
17-10-08, 16:51
Er det bare jeg som tenker at kanskje det er mannen din som har fått jobben?:knegg: DEt var det første jeg tenkte.
He, he, he. Min tanke også. Rart om han ikke har fått vite noe før en nåværende kollega da.............:jadda:

Dropsen
24-10-08, 16:33
Hva skjedde? *nysgjerrig*

BeeKey
24-10-08, 16:34
Også nysgjerrig.

HOvedinlegger
24-10-08, 21:37
Vi vet ikke enda. Har ikke hørt noe. Litt rart syns jeg. Gått 2 uker nå. Men han tenkte han skulle ringe onsdagen f.eks, eller blir det dumt kanskje?

LubiLu
25-10-08, 05:13
Vi vet ikke enda. Har ikke hørt noe. Litt rart syns jeg. Gått 2 uker nå. Men han tenkte han skulle ringe onsdagen f.eks, eller blir det dumt kanskje?

Jeg hadde ringt.
Det er som regel bare possitivt å være litt frempå. Da får han iallefall status hvis det ikke er avklart enda.

Dropsen
12-11-08, 21:00
Vi må få vite hvordan det gikk! :fortelle:

mammanina
13-11-08, 20:31
:dytter:

Noor
13-11-08, 21:39
De kan jo ikke ha besatt stillingen uten at noen har takket ja? Selv om en har vært på intervju betyr det jo ikke at man kommer til å takke ja for enhver pris, og hva da hvis begge takker nei, så må de lyse ut på nytt? :hmm:

Merkelig. Og enda mere merkelig at han ikke har hørt noe på 2 uker hvis andre har fått mail om det?

Spent på hvordan dette går.

Millan
14-11-08, 05:00

Det tenkte jeg og :knegg:

Hva skjer a`? Fikk han jobben? Har han ringt?

Uregistrert
14-11-08, 10:22
Han fikk dessverre ikke jobben :(

Det var fordi han andre hadde ørlite mer erfaring.

Men som hun dama sa, hun ville gjerne beholde papirene til mannen fordi det kom samme stilling om en liten stund og hun håpte han var interessert i den.

Muffe
14-11-08, 11:42
Sånn nervevrak ting er no herk... men da er jo ikke håpet ute. Men det er kjipt å bli slått på målestokken. Men det var en undelig måte å gjøre det på.

Ønsker mannen lykke til videre:nikker:

Noor
14-11-08, 13:46
:klemme: Kjedelig da :(

Og ja, litt merkelig måte å gjøre det på da, at ikke han fikk vite det samtidig som de andre i søknadsbunken....

Susanne
14-11-08, 13:49
Så kjedelig !! Håper han får en muligehet på den andre som ikke så lenge .

Dropsen
14-11-08, 20:41
Så kjipt.

Husmusa
14-11-08, 20:50
Så rart at han ikke fikk beskjed om at jobben var besatt da han andre fikk det. :hm: