PDA

Vis full versjon : Kjøkken på hytta

Eadni
22-09-09, 06:28
Vi regner med vi skal bestille IKEA-kjøkken til hytta vi holder på å bygge.

Vi har panel på vegger og tak. Liggende panel på veggene som ligner tømmer, brede panelbord liksom. Har åpen løsning mellom stue og kjøkken.

Med tiden kommer vi nok til å bruke panelfornyer/panellakk på veggene, slik at de blir lysere, men at trestrukturen fortsatt vises. Panel mørkner jo med årene.

Hvilken farge ville dere valgt på kjøkkenet? På en måte ønsker jeg et lyst kjøkken, det er jo lyst og fint. Samtidig tenker jeg at det blir et skikkelig blikkfang fra stua hvis det er for lyst. Dessuten vet jeg ikke helt om det passer på en hytte!

Så tenker jeg på brunt, da, og det tror jeg kan være fint. Men er det for mørkt igjen, kanskje? At det skal være så vanskelig å velge!

Syns det som heter Liljestad er fint, det med sprosser på overskapene. Fin hyttestil, syns jeg.

Det som heter Ståt er også fint, men litt for lyst, tror jeg.

Jeg trenger tips og ideer, hjeeeelp! :)

Ayesha
22-09-09, 07:01
Brunt er veldig hyttete. Og på hytter er det fint med hyttete ting. Med litt utskjæringer. men Ikea har gjerne ikke noe som er så veldig hyttete..

Ayesha
22-09-09, 07:04
Gikk inn og så, og ja, Liljestad er definitivt det jeg ville valgt på VÅR hytte. Svigers har lyst panel på veggene på sin hytte, og helt mørkebrunt kjøkken. det er kjempefint!

Gladdis
22-09-09, 07:42
Jeg har lagt min elsk på mørkt hyttekjøkken. Synes det er utrolig lekkert.

http://www.hyttetorget.no/getfile.php/files/espe4.png

http://www.prima-as.no/Customers/prima/images/Snekkeravd/thumb/thumb_spisebord_med_stoler_250_186.jpg

Hvis det blir for mørkt, er jo dette også veldig fint:

http://www.hyttetorget.no/getfile.php/wimages/Paa_kjoekkenet/ESPEN-1_3.jpg

Men, det kommer jo veldig an på resten av hytta for hvorvidt dette passer inn eller ikke da.

lol75
22-09-09, 07:45
Vi har ståt fra Ikea og synes det er kjempefint. Men det kommer jo selvfølgelig ann på stilen dere skal kjøre... Vi har ikke sånn typisk hyttepreg, men mere fransk landstil. :knegg:

Oliv
22-09-09, 09:18
Vi har hvitt Duvbo kjøkken fra Ikea på hytten vår.
Det er mye umalt panel der og glir rett inn i interiøret ellers på hytta. Vi syns det blir hyttete i de omgivelsene det er plassert.
Uansett syns jeg det er vanskelig å mene noe om hva som passer på noen andre sin hytte, siden man har så forskjellig smak.
På vår hytte var det helt uaktuelt å tenke et mørkt kjøkken, vi har ikke innlagt strøm og da å velge interiør som stjeler lys var helt utenkelig for oss.

Eadni
22-09-09, 09:22
Vi har hvitt Duvbo kjøkken fra Ikea på hytten vår.
Det er mye umalt panel der og glir rett inn i interiøret ellers på hytta. Vi syns det blir hyttete i de omgivelsene det er plassert.
Uansett syns jeg det er vanskelig å mene noe om hva som passer på noen andre sin hytte, siden man har så forskjellig smak.
På vår hytte var det helt uaktuelt å tenke et mørkt kjøkken, vi har ikke innlagt strøm og da å velge interiør som stjeler lys var helt utenkelig for oss.

Ja det er ikke så lett å se for seg hvordan ting vil passe i andres hjem, det er sikkert! :) Likevel syns jeg det er litt kjekt å få litt innspill.

Det med belysning er ikke et problem for oss. Vi har innlagt strøm, og mannen er elektriker, så han ordner med hvilken belysning som helst. :)

Oliv
22-09-09, 09:25
Ja det er ikke så lett å se for seg hvordan ting vil passe i andres hjem, det er sikkert! :) Likevel syns jeg det er litt kjekt å få litt innspill.

Det med belysning er ikke et problem for oss. Vi har innlagt strøm, og mannen er elektriker, så han ordner med hvilken belysning som helst. :)

Skjønner godt at du syns det er kjekt å få innspill, og at det er derfor du spør!
Men da vet du ihvertfall at jeg syns det er fint med lyst kjøkken til trefarget panel! ;)

Og så heldig du er som har elektriker som ordner alt sånn da! Det nærmeste vi kommer strøm på hytta, er solcelle.

Bella25
22-09-09, 11:48
Vi har ståt fra Ikea og synes det er kjempefint. Men det kommer jo selvfølgelig ann på stilen dere skal kjøre... Vi har ikke sånn typisk hyttepreg, men mere fransk landstil. :knegg:

Det har vi på hytta også! Syns det er forskjell fra hytte på fjellet og ved sjøen også jeg :jupp: Vi har hytte ved sjøen og da syns jeg det passer med fransk landstil,men personlig liker jeg litt mer "hyttekjøkken" på fjellet!

lol75
22-09-09, 13:29
Det har vi på hytta også! Syns det er forskjell fra hytte på fjellet og ved sjøen også jeg :jupp: Vi har hytte ved sjøen og da syns jeg det passer med fransk landstil,men personlig liker jeg litt mer "hyttekjøkken" på fjellet!

Vi har hytte ved sjøen vi også. (Med fjell rett bak)

Bella25
22-09-09, 13:31
Vi har hytte ved sjøen vi også. (Med fjell rett bak)

Akkurat som oss :knegg: Virker som vi har ganske lik smak og stil!! Elsker fransk landstil da :rosa:

HS9
12-05-11, 10:53
KjøkkenDesign Her er de billigste og beste møbel på markedet, profesjonell service og verdivurdering av møbler, anbefaler jeg til alle www. kjokkendesign . no

Carnita
12-05-11, 11:10
Broderen er nettopp ferdig å bygge hytte. De har Ståt (?) fra Ikea på kjøkkenet. Hvitt kjøkken altså. Det passer veldig godt inn hos dem. Veggene er av hvit panel. De har kjøkkenet i en krok i en stor stue, så det er greit at det glir inn med resten av rommet. Ellers er det mange vinduer der. Det er jo fortsatt en hytte selv om det er hvitt kjøkken der. De har ikke innlagt strøm og vann/kloakk der ute så hyttfølelsen får de uansett:knegg: (har selvsagt solpaneler så dem får strøm og vann/toalett har dem også via andre løsninger) Hadde dem hatt mørkt kjøkken hadde det nok stjelt en del av lyset hos dem.

Eadni
12-05-11, 23:35
Hmm, hvorfor kom denne opp igjen nå, mon tro? :lol: Takk for alle tips og innspill, men kjøkkenet kom på plass for halvannet år siden. :knegg:

Det ble IKEA og det ble brunt, og brune gulv. Hvit panellakk på veggene - vi er veldig fornøyde! :jupp: