PDA

Vis full versjon : Bruxelles klesskap fra Jysk

silkepels
06-07-13, 20:06
Er det noen her som har dette skapet? Hvordan er det sånn kvalitetsmessig?
http://jysk.no/oppbevaring/skap/garderobeskap/plus/skap-bruxelles-3-dorer-hvit

http://cdn4.jysk.com/getimage/web.large/3696559/WEB/1003

*Edla*
06-07-13, 21:25
Hver eneste gang jeg lar meg friste av Jysk sine lave priser, blir jeg skuffet. Kvaliteten er så dårlig og møblene holder seg ikke pene. :backing Nå har jeg riktignok ikke noen erfaring med akkurat dette skapet men for meg er Jysk synonymt med styr unna! :kickme:

silkepels
06-07-13, 21:40
Det er bare det at veggen er 2,9 meter og de fleste skyveskap er enten 1,5 eller 2 meter.
Dette er 1,43 og det hadde akkurat på håret vært plass til to stk. ved siden av hverandre...

Det er for trangt å ha slagdører.

Jeg har ikke råd til å bestille på mål... :(

Ser forresten at de reklamerer med at JYSK AS retter seg etter Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Det vil blant annet si at det er 2 års reklamasjonsrett på alle varer i vår butikk, med unntak av produkter som er ment å leve lenge. Da gjelder 5 år.Et garderobeskap er etter min mening noe som er ment for å vare lenge, så da må det vel være et minimum av kvalitet? Jeg har forøvrig sendt en mail til Jysk og innstendig bedt dem om et ærlig svar på kvaliteten. Så får jeg se hva de svarer.

MissX
06-07-13, 22:29
Det er helt fint skap ut fra prisen. Pappa har dette i gangen, og det har ikke vært noe tull.

medsekkpåryggen
07-07-13, 11:56
Min erfaring er at garderobeskap aldri har tipp topp kvalitet uansett hvor det er fra.... Om det er til noe hjelp.

4jenter
07-07-13, 15:19
Min erfaring er at garderobeskap aldri har tipp topp kvalitet uansett hvor det er fra.... Om det er til noe hjelp.

Kjenner jeg er litt enig, men skap egner seg best til å bli satt opp og bli der. Det er ikke til å flytte på okke som.
Likte skapet :).

silkepels
07-07-13, 23:38
MissX, husker du hvordan det ser ut innvendig? Er det skillevegg? Hvor er i såfall den? Kan du spørre faren din om du ikke husker?

silkepels
16-07-13, 10:34
MissX, så du spørsmålet?
Kan du også svare på om det er skyvedører? Jysk sier at det ikke er det, men bildet viser tydelig (i mine øyne?) at det er skyvedører? :anerikke:

MissX
16-07-13, 10:37
MissX, så du spørsmålet?
Kan du også svare på om det er skyvedører? Jysk sier at det ikke er det, men bildet viser tydelig (i mine øyne?) at det er skyvedører? :anerikke:

Det er ikke skyvedører. Ser sånn ut bildet ja!

silkepels
16-07-13, 10:43
Er det ikke skyvedører? Jeg ringte for sikkerhets skyld til hun jeg har mailet med, og hun sa det var skyvedører og at hun hadde svart feil først.
Er du sikker på at din far har samme skap?

MissX
16-07-13, 10:46
Er det ikke skyvedører? Jeg ringte for sikkerhets skyld til hun jeg har mailet med, og hun sa det var skyvedører og at hun hadde svart feil først.
Er du sikker på at din far har samme skap?

:knegg:

Jeg skal gå inn på Jysk og se for å være sikker.

MissX
16-07-13, 10:47
Nei guri, det er Nantes han har. Veldig like da. Det må da være skyvedører på det der?

Thesol
16-07-13, 13:24

PAX-garderobeskapene våre er supre! (Ikea).

Patilla
16-07-13, 14:51
PAX-garderobeskapene våre er supre! (Ikea).

Jeg har samme erfaring :jupp:

silkepels
17-07-13, 00:08
Kan ikke bruke PAX fordi:
a) veggen er 2,9 meter og er dermed ukurant i forhold til antall skap
b) kan ikke bruke slagdører pga for liten plass i dybden i forhold til senga som da døra vil "stange" i.

Ergo: MÅ ha skyvedører.

VeroTrollet
17-07-13, 09:27
Med denne (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50245793/) får du plass til to ved siden av hverandre, men det vil ikke fylle hele veggen.
Alternativet er jo å få en til å bygge for dere....

endelig min tur
17-07-13, 09:34
Det finnes flere PAX-modeller med skyvedører. Men det endrer jo ikke det faktum at du ikke har den tilgjengelige bredden

Har du sjekket opp hva det vil koste å få det laget på mål? Jeg ser du skriver at du ikke har råd, men da vi flyttet inn og skulle ha garderobeskap ble det nesten ikke forskjell i pris mellom å få det spesialbestilt fra Elfa, og å kjøpe pax. Da bestilte vi imidlerid bare dørene altså, for vi hadde noen kurvstativ etc fra før, og kjøpte noen hyller etc på IKEA. (Nå har Maxbo 20% kampanje på Elfa by the way, og titt og ofte kjøper de kampanjer hvor man får gratis innredning ved kjøp av dører)

Ellers aner jeg ikke kvaliteten på akkurat det skapet, men jeg har hatt møbler fra Jysk til entreen der jeg bodde før, og de var jeg kjempefornøyde med! Synes ikke de var noe dårligere enn tilsvarende fra feks Living.

silkepels
17-07-13, 22:59
Med denne (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50245793/) får du plass til to ved siden av hverandre, men det vil ikke fylle hele veggen.
Alternativet er jo å få en til å bygge for dere....

Er kvaliteten på akkurat dette skapet noe bedre enn Jysk-skapet? Det blir 50 cm manglende skap i bredden, og 15 cm manglende i høyden, så det blir mindre skap.

silkepels
17-07-13, 23:00
Det finnes flere PAX-modeller med skyvedører. Men det endrer jo ikke det faktum at du ikke har den tilgjengelige bredden

Har du sjekket opp hva det vil koste å få det laget på mål? Jeg ser du skriver at du ikke har råd, men da vi flyttet inn og skulle ha garderobeskap ble det nesten ikke forskjell i pris mellom å få det spesialbestilt fra Elfa, og å kjøpe pax. Da bestilte vi imidlerid bare dørene altså, for vi hadde noen kurvstativ etc fra før, og kjøpte noen hyller etc på IKEA. (Nå har Maxbo 20% kampanje på Elfa by the way, og titt og ofte kjøper de kampanjer hvor man får gratis innredning ved kjøp av dører)

Ellers aner jeg ikke kvaliteten på akkurat det skapet, men jeg har hatt møbler fra Jysk til entreen der jeg bodde før, og de var jeg kjempefornøyde med! Synes ikke de var noe dårligere enn tilsvarende fra feks Living.

Ja, jeg har fått priser fra tre garderobebyggere. Billigste var 7500 og da var det bare skroget.

VeroTrollet
17-07-13, 23:46
Er kvaliteten på akkurat dette skapet noe bedre enn Jysk-skapet? Det blir 50 cm manglende skap i bredden, og 15 cm manglende i høyden, så det blir mindre skap.

Vi er i allefall fornøyd med pax:)

silkepels
18-07-13, 00:15
Vi er i allefall fornøyd med pax:)

Men det du har linket til er jo ikke Pax.... :)

VeroTrollet
18-07-13, 11:37
Men det du har linket til er jo ikke Pax.... :)

Regner ikke med at kvalitetet er så veldig anderledes...

Dronninga
20-07-13, 16:55
Vi har hatt et annet skap fra jysk. Helt greit det altså. Det største problemet var å montere, da monteringsanvisninga var skriftlig og på tysk (!)