PDA

Vis full versjon : Tapp i rompa

Uregistrert
03-08-05, 11:38
Etter at jeg fødte har jeg fått en liten tapp ut av rompa liksom, er dette vanlig..Det er liksom en liten hudfille som henger ned fra hullet...ikke lang altså men en halv cm eller noe sånt...Andre som har det? Er det vanlig?

Tricie
03-08-05, 11:46
Det er nok en hemoride. Mange får det under graviditet/ fødsel og det er ikke farlig.

Luna
03-08-05, 11:48
Jepp....en klassisk hemoride.:nikker:
Vanlig og ufarlig,
men ta kontakt med lege om den plager deg
eller blør ofte...
En slik er somregel lett å fjerne.

Uregistrert
03-08-05, 12:03
men er det hemoride når det bare er hud liksom? jeg har jo hatt hemorider før og de har ikke vært slik...Jeg fødte jo for nesten to år siden, henger de i så lenge?

4jenter
03-08-05, 12:05
men er det hemoride når det bare er hud liksom? jeg har jo hatt hemorider før og de har ikke vært slik...Jeg fødte jo for nesten to år siden, henger de i så lenge?
Ja det kan de, min søster hat slitt veldig med det etter sistemann og det er 11år siden nå.
Men par mnd siden så opererte hun de..

Uregistrert
03-08-05, 12:14
Små hudfolder (marisker) som befinner seg utenfor endetarmsåpningen blir ofte feilaktig tatt for å være hemoroider.
Dette sto pnlant annet på lommelegen.no, det er ikke det jeg har da?

nickless
03-08-05, 12:16
Hvordan i alle dager kan vi vite om det er små hudfolder eller hemorrider du har?
Ta deg en tur til legen om du er bekymret.
For min del så høres det ut som du har fått hemorider.

Uregistrert
03-08-05, 12:17
Dere tror jo at dere vet alt her inne så hvorfor skulle dere ikke vite dette også?? Frekke kjerring

nickless
03-08-05, 12:18
Dere tror jo at dere vet alt her inne så hvorfor skulle dere ikke vite dette også?? Frekke kjerring
Ta bilde så skal vi vurdere din utvekst
*bp wannabe lege*

Tonks
03-08-05, 12:20
Kan det være en "skin tag"?
Dette er små utposninger i huden som kan komme overalt egentlig.
Kjenner noen som hadde en under armen, og lurte veldig på hva det var. Legen påstod det var en skin tag, og kuttet den bort. Var ikke stor, kanskje 5mm.

Lotta
03-08-05, 12:44
Kjøpe en hemoride krem på apoteket, kan jo være det forsvinner da. Ingen liker vel å brett ut skrukka si for legen, ei heller for BP :knegg:

Cruela
03-08-05, 12:44
*bp wannabe lege*
:skratte:

Har ikke veldig lyst til å se da.....

Tøysetutta
03-08-05, 12:52
Reseptfrie medisiner:

Alcos Anal. Virker ved å "irritere" slimhinnene til å trekke seg sammen og man regner da med at hemoroidene også skal bli mindre. Hindrer også kløe. Uten kortison. Skal brukes i 4-6 uker for maksimal effekt, og du kan velge mellom salve eller stikkpiller.
Hemoroidesalve. Virker som Alcos Anal og selges kun som salve.
Xylocain krem. Virker smertestillende.
Xyloproct. Inneholder kortison og lidokain. Kortison virker betennelsesdempende mens lidokain er smertestillende

medsekkpåryggen
03-08-05, 12:52
Synes nickless kommer med en god idè. legg ut bilde, så kan vi gi vurdering...

-Og hvordan kan egentlig vi vite om det er heoroider eller det andre du nevnte? Du sa jo selv at hemoroidene du har hatt før ikke var sånn?
Skal visste hjelpe med kål i trusa,- hvis det frister da..... :knegg:

Tricie
03-08-05, 12:53
:lol: Bare hyggelig å være til hjelp!

Lotta
03-08-05, 12:54
Synes nickless kommer med en god idè. legg ut bilde, så kan vi gi vurdering...

-Og hvordan kan egentlig vi vite om det er heoroider eller det andre du nevnte? Du sa jo selv at hemoroidene du har hatt før ikke var sånn?
Skal visste hjelpe med kål i trusa,- hvis det frister da..... :knegg:KÅL?? :lol:

Tøysetutta
03-08-05, 12:55
KÅL?? :lol:
deilig, da :nemlig:

Elin
03-08-05, 14:46
Hvordan i alle dager kan vi vite om det er små hudfolder eller hemorrider du har?
Ta deg en tur til legen om du er bekymret.
For min del så høres det ut som du har fått hemorider.
Du er ofte sä bastant, du Nickless.

Jeg klarer ikke logge ut, men pytt sann. Jeg har hatt det samme som deg. Det var ikke hemoride, men en hudfold som anonym beskriver. Jeg fikk det fjernet enkelt hos lege omtrent to är etter födselen. Det var ikke plagsomt eller noe. Jeg merket ingenting til denne hudfolden, men fikk den fjernet fordi jeg fölte at den hemmet f.eks. sexliv og sänn. Jeg var flau over den, rett og slett. Selv om sambo aldri la merke til det.

Jeg fikk den fjernet hos lege med lokalbedövelse. Helt greit, og jeg var pä jobb samme ettermiddag.

Elin
03-08-05, 14:49
Den skyldtes at det store trykket pä dette omrädet da jeg var höygravid forärsaket en liten anal prolaps (kalte han det,- rett og slett at den ene veggen siger litt ned). Har ingenting med hemorider ä gjöre.

Gä til legen du. Han har da sett mye verre ting enn dette her!

Lykke til!

Goon
03-08-05, 16:56
Er det hemoroider, så kjenner man det.
Det kjennes ut som et daddelkrater.

Kjøp reseptfri krem på apotektet, og vups, så er smretene borte :)

Babyface
03-08-05, 17:26

:hyper: