Svar

Tråd verktøy Visnings modus
Gammel 22-04-12, 20:10   #1
Tommeline81
Gullmedlem

Tommeline81's Avatar

Ble medlem: Mar 2010
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,797
Tommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykte
Standard Er det dyrt å legge panel i tak med innebygde spotter?

Noen som har gjort dette? Skal pusse opp stua snart, men ikke all verdens med penger. Vurderer å legge panel i taket pga vi har takess og det er så stygt. Da vil sambo samtidig ha innebygde spotter, men jeg er redd dette blir veldig dyrt.

Står mellom ferdigmalte panelplater og tapet med fondvegg på veggene. Har 5 år gammel parkett som knirker og er ripete/hakkete, men pga små barn lurer vi på å bare beholde gulvet noen år til.
Gammel 22-04-12, 20:25   #2
Svampe
Fastlimt for alltid

Ble medlem: Mar 2008
Meldinger: 7,203
Svampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykteSvampe Helt uslåelig godt rykte
Standard

Da vi bygde hus for fem år siden kostet det ca 1000 kr pr. spott. Dette inkluderte alt det nødvendige utstyret, som slik kasse, ledninger, osv.. Så kommer jo arbeidspengene utenom.
Panel får man jo stadig kjøpt på kampanje og prisen kommer jo an på behandlingen.
Gammel 22-04-12, 20:25   #3
Månestråle
Med saus i hue

Månestråle's Avatar

Ble medlem: Mar 2005
Sted: Verdens navle :)
Meldinger: 30,839
Månestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykte
Månestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykteMånestråle Helt uslåelig godt rykte
Standard

Det kommer jo alt ann på hvordan spotter man velger, noen er dyrerer og andre er billigere, kommer ann på tekonologien.

Men Panel i taket, er du sikker på at du vil ha det?

Her vi bor var det veldig populært med panel både i på veggene og i taket. Det ser helt jævlig ut etter noen år. Rommet blir veldig mørkt, føles som at taket skal komme i hodet på deg. Stjeler mye lys. Spesielt pent er det heller ikke..... Trehvit panel vel og merke.
Alle de jeg har vært inne hos i dette byggefeltet (jeg er vokst opp her og alle mine venninner hadde panel all over), er malt over eller tatt bort idag.
Det er litt av en jobb å male over. For 9 år siden malte mine foreldre all panelen hvit, det ble ett helt nytt hus.
Opprinnelig melding av TinkerBell
religion of the TexanNorwegian fat fairies!
Månestråle er avlogget   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 20:33   #4
Malus
Oppfyller kriteriene

Malus's Avatar

Ble medlem: Sep 2010
Meldinger: 4,211
Malus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykte
Standard

Vi har nettopp fikset taket på badet, og fått lagt inn spotter. Kun 4 stk vel og merke Vi betalte ca 900 kr per spot, og så kommer arbeidet utenom. I taket har vi gipset og helsparklet, og deretter malt det hvitt. Dere kan ikke gipse taket da? Det er ikke så dyrt med gipsplater, rundt 80-100 kr stk. Er litt styrete med sparklingen og pussingen, men resultatet blir veldig bra!

Mitt liv, mitt alt!

Vår hverdag
Malus er avlogget   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 20:39   #5
Mayba
Kissass

Mayba's Avatar

Ble medlem: Feb 2005
Sted: I min egen verden!
Meldinger: 23,749
Mayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykte
Mayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykte
Send en melding via MSN til Mayba
Standard

Vi har hvite panelbord i taket i hele huset, med spotter i stue/lofstue og hovedbad.

Til hele huset inkl spotter, tipper jeg det kom på ca 100 000 kr
I'm not fat, i'm so damn sexy it overflows
Mayba er avlogget   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 20:47   #6
Tommeline81
Gullmedlem

Tommeline81's Avatar

Tommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykteTommeline81 Har et ubeskrivelig bra rykte
Standard

Hvis det blir panel blir den malt hvit. Men ja, det er lekkert med hvitt gipstak.

Tror nok vi ikke har råd til spotter nei.....
Gammel 22-04-12, 20:52   #7
Malus
Oppfyller kriteriene

Malus's Avatar

Malus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykteMalus Helt uslåelig godt rykte
Standard

Hvor mange trenger dere da? Evt, hvor mange bør dere ha for at det skal bli bra?

Mitt liv, mitt alt!

Vår hverdag
Gammel 22-04-12, 22:05   #8
Tommeline81
Gullmedlem

Tommeline81's Avatar

Standard

Siter:
Opprinnelig melding av Malus Se melding
Hvor mange trenger dere da? Evt, hvor mange bør dere ha for at det skal bli bra?
Vet ikke jeg, stua er på 30 kvm, men vil ha lampe over spisestua.
Gammel 22-04-12, 22:11   #9
Malus
Oppfyller kriteriene

Malus's Avatar

Standard

Vi hadde en stue på 25-30 kvm der vi bodde før, og vi hadde 26 spotter i stuen. Det var litt mye, syns jeg. Vi hadde de veldig sjelden på full guffe, oftest på langt under halv styrke. Hadde vi på full styrke måtte vi nærmest bruke solbriller inne. På badet har vi kun 4 nå, og hvis vi skal senke taket og få lagt inn spotter i stuen her nå, så ville vi nok nøyet oss med halvparten, kanskje mindre og. Og stuen her er større enn den vi hadde 26 spotter i.

Mitt liv, mitt alt!

Vår hverdag
Gammel 24-04-12, 22:50   #10
Mayba
Kissass

Mayba's Avatar

Ble medlem: Feb 2005
Sted: I min egen verden!
Meldinger: 23,749
Mayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykte
Mayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykteMayba Helt uslåelig godt rykte
Send en melding via MSN til Mayba
Standard

Siter:
Opprinnelig melding av Tommeline81 Se melding
Vet ikke jeg, stua er på 30 kvm, men vil ha lampe over spisestua.
Vi har stue på 40 kvm og har 12 spotter, skal ha lysekrone i tillegg (en eller annen gang) og de spottene lyser godt nok opp stua.
I'm not fat, i'm so damn sexy it overflows
Mayba er avlogget   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 23:12   #11
LubiLu
Gullmedlem

LubiLu's Avatar

Ble medlem: Aug 2004
Sted: Det grå huset i den store hagen
Meldinger: 2,703
LubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykte
LubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykteLubiLu Helt uslåelig godt rykte
Standard

HVIS dere går for spotter i tak, anbefaler jeg dere å gjøre en god jobb med tanke på fuktsperre over tak. (over boksene som spottene monteres i.
Vi har problem med at den sperren er ødelagt etter innlegg av spotter i tak, og får mye kondens på loftet
...og dertil is på taket, som igjen fører til stooore istapper fra taket........

Så hvis du venter til neste vinter kan du få våre billig, for da har vi plan om å fjerne være
LubiLu er avlogget   Svar med sitat
Svar

For øyeblikket er det som leser denne tråden : 1 (0aktive medlemmer og 1 gjester)

Tråd verktøy
Visnings modus

Meldings regler