Anonymen Her kan dere legge ut spørsmål uten å være logget inn :)

Svar

Tråd verktøy Visnings modus
Gammel 09-08-06, 15:25   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Standard Hva betyr dette?

Jeg har fått et brev fra legen som jeg trenger hjelp til å forstå. Det er svar på blodprøver som ble tatt på første svangerskapskontroll.

Det står: Erytrocyttantistoffer ikke påvist

Kontrollprøve ønskes i 32. svangerskapsuke

Infeksjonsserologi:
HIV-antistoffer, ikke påvist
Antistoff mot rubella virus, IgG: påvist
VDRL: 1 Normal

Hva betyr alt dette? Hva feiler meg, og hva feiler meg ikke?
  Svar med sitat
Gammel 09-08-06, 15:34   #2
Cecilie
Admin

Cecilie's Avatar

Ble medlem: Aug 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 13,716
Cecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykte
Cecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykte
Send en melding via MSN til Cecilie
Standard

Siter:
Opprinnelig melding av Uregistrert
Jeg har fått et brev fra legen som jeg trenger hjelp til å forstå. Det er svar på blodprøver som ble tatt på første svangerskapskontroll.

Det står: Erytrocyttantistoffer ikke påvist

Kontrollprøve ønskes i 32. svangerskapsuke

Infeksjonsserologi:
HIV-antistoffer, ikke påvist
Antistoff mot rubella virus, IgG: påvist
VDRL: 1 Normal

Hva betyr alt dette? Hva feiler meg, og hva feiler meg ikke?
Erytrocytter er det samme som røde blodlegemer. Hvis du får påvist uvanlige erytrocyttantistoffer så betyr dette at du har en noe spesiell blodtype, og dette er viktig informasjon for helsepersonell som skal følge deg i svangerskapet. Det har du altså ikke.

Du har ikke HIV/aids

Du har hatt røde hunder
Du har ikke syflis
Gammel 09-08-06, 15:37   #3
Uregistrert
Gjest

Standard

Siter:
Opprinnelig melding av Cecilie
Du har ikke HIV/aids

Du har hatt røde hunder
Du har ikke syflis
Tusen takk for svar. Nå ble jeg lettet. Forstod vel egentlig at HIV var negativ da, men så skjønte jeg ikke helt den med røde hunder. Og syfilisen ante jeg ingenting om.

Men hvorfor skal det tas kontrollprøve i 32. svangerskapsuke?
  Svar med sitat
Gammel 09-08-06, 15:44   #4
Cecilie
Admin

Cecilie's Avatar

Ble medlem: Aug 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 13,716
Cecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykte
Cecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykteCecilie Helt uslåelig godt rykte
Send en melding via MSN til Cecilie
Standard

Siter:
Opprinnelig melding av Uregistrert
Tusen takk for svar. Nå ble jeg lettet. Forstod vel egentlig at HIV var negativ da, men så skjønte jeg ikke helt den med røde hunder. Og syfilisen ante jeg ingenting om.

Men hvorfor skal det tas kontrollprøve i 32. svangerskapsuke?
Det er jeg ikke sikker på, men har du hatt stoffskifteproblemer eller høyt blodtrykk er dette vanlig. Det er også obligatorisk hvis du er Rhesus minus. (Blodtype)
Gammel 09-08-06, 15:46   #5
Uregistrert
Gjest

Standard

Siter:
Opprinnelig melding av Cecilie
Det er jeg ikke sikker på, men har du hatt stoffskifteproblemer eller høyt blodtrykk er dette vanlig. Det er også obligatorisk hvis du er Rhesus minus. (Blodtype)
Da er det nok pga. rhesus minusen. Tusen takk igjen. Nå kan jeg puste lettet ut
  Svar med sitat
Svar

Tags
Ingen

For øyeblikket er det som leser denne tråden : 1 (0aktive medlemmer og 1 gjester)

Tråd verktøy
Visnings modus

Meldings regler
You may post new threads
You may post replies